Verhalen tijdens het proces

De kracht van verhalen bij een veranderingsproces is enorm! Het juiste verhaal:

  • nodigt betrokkenen op de juiste manier en op het juiste moment uit;
  • geeft inzicht in de reden waarom de verandering moet plaats vinden,
  • hoe het proces verloopt en wat de eindbestemming is;
  • laat zien welke rol medewerkers, klanten of samenwerkingspartners hebben binnen het proces;
  • biedt focus en geeft energie;
  • en vormt positieve bewijslast dat de organisatie op de goede weg is, ook als er eens iets misgaat.

Hart voor verhalen heeft veel ervaring op het gebied van communicatie bij (cultuur)veranderingen binnen organisaties. Wij hebben u daarom heel wat te bieden. Wij begeleiden u desgewenst bij dit proces door het opstellen van een strategisch communicatieplan dat de basis vormt voor uw verhaal. Natuurlijk geven we als u dat wenst ook invulling  aan dit plan en nemen u daarbij letterlijk werk uit handen. Daarnaast begeleiden wij eventueel uw medewerkers  bij dit proces, zodat zij leren hoe zij dit het beste kunnen aanpakken en uitvoeren.

Voorbeelden:

Medewerkers meenemen bij veranderingen met verhalende communicatie

Prisma, organisatie voor gehandicaptenzorg, bereidt zich voor op de toekomst. Dat betekent dat de organisatie de zorg voor haar cliënten verder wil verbeteren en daarbij rekening houdt dat ze dit met minder middelen moet realiseren. Daarbij wil ze ook voor haar medewerkers een aantrekkelijke werkgever zijn en blijven. Hart voor verhalen helpt Prisma om alle medewerkers mee te nemen in dit proces. Daarvoor denken we in een vroegtijdig stadium mee om de doelgroep tijdig en op de juiste manier te bereiken. Met de inzet van verhalen concretiseren wij de veranderingen voor de medewerkers. Zodat deze medewerkers met het hart en het hoofd aansluiten. Daarnaast halen we de verhalen binnen Prisma op die als bewijslast dienen van de gekozen aanpak en strategie. Bijvoorbeeld als bewijslast voor verkregen subsidies met succesvolle vormen van zorg en voor het jaarverslag.

Fridy heeft Hart voor Verhalen en zeker ook een groot hart voor mensen en ontwikkelingen. Vanuit haar positieve kijk op de wereld en met groot enthousiasme weet ze de essentie te vinden én deze op een toegankelijke en stimulerende wijze te verwoorden en te verbeelden. Passie, kwaliteit en deskundigheid komen in haar persoon bij elkaar. Daarbij is ze ook uitstekend in staat om koppelingen te maken met actuele, maatschappelijke ontwikkelingen. Haar advies op het gebied van communicatie is de Vit C voor organisaties.

Peter Nouwens, voormalig Voorzitter Raad van Bestuur Prisma

 

Met Fridy werken is een feest. Van strategisch tot operationeel niveau weet zij te adviseren en een bijdrage te leveren waar je echt iets aan hebt. Ze doet dit op een hele eigen, creatieve manier. Ze draagt oplossingen aan die soms onverwacht, maar altijd heel effectief zijn. Daarbij laat ze zien dat ze echt hart heeft voor de organisatie en zeer betrokken is en flexibel. Ik kan lezen, schrijven en lachen met Fridy. Dit maakt dat ik heel graag met haar werk.

Esther Vaarties, manager Marketing en Communicatie Stichting Prisma

Professionalisering BSNC

De Branchevereniging Sport en Cultuurtechniek (BSNC) maakt een professionaliseringsslag. Hart voor verhalen levert hieraan een belangrijke bijdrage door het geven van communicatieadvies en de uitvoering van dit advies te verzorgen.

Meer weten? Kijk op: www.bsnc.nl

Inschakelen van Fridy betekent dat u zelf ‘met de billen bloot’ moet want als een terriër bijt ze zich vast in uw project en gaat daarmee aan de slag. Op een heel prettige en constructieve manier gaat ze met u aan de slag en u komt waarschijnlijk uit op plekken die u vooraf niet had voorzien. Maar dan wel in positieve zin. Een aanrader dus!

Ben Moonen, directeur BSNC

 

Benieuwd wat Hart voor verhalen voor u kan betekenen? Neem contact met ons op. Wij staan graag voor u klaar.